Hoe lang mag ik mijn producten retour sturen?
Hoe lang mag ik mijn producten retour sturen?
Je mag tot 6 maanden na ontvangst van je bestelling, je bestelling retour sturen. Je hebt namelijk 6 maanden bedenktijd, in deze bedenktermijn mag jij het product hanteren en inspecteren zoals jij dit in een winkel kunt doen. Dit betekent dat je de producten wel tot op zekere hoogte mag monteren en op mag zetten, maar deze niet verder in gebruik mag nemen.
Gebruik.
- Koop je bijvoorbeeld een Parasol of een Partytent? Dan mag jij deze enkel opzetten om de kwaliteit te controleren, je dient hem direct weer te demonteren wanneer de kwaliteit niet naar wens is. Je mag het product niet één dag of meerdere dagen laten staan of gebruiken daar dit schade aan het product zal toebrengen.
- Bij aanschaf van een statafelrok of accessoires/reparatiemiddelen, kun je de kleur, kwaliteit en stevigheid beoordelen in de verpakking. Je mag deze dan niet openen en/of gebruiken om vervolgens te retourneren. Als je dit wel doet, zal er een restwaarde gehanteerd worden voor de reiniging van het product of voor de derving van de gebruikte reparatiemiddelen.
- Wanneer je een statafel besteld, mag je deze natuurlijk wel uitproberen, maar niet lang in gebruik nemen. Je mag deze dus natuurlijk wel even uit testen om het gebruiksgemak te achterhalen, maar hier geen 6 maanden lang feestjes mee geven.
Restwaarde.
Wanneer jij de bestelling gebruikt, zal deze gebruikerssporen gaan vertonen. Dit kunnen bijvoorbeeld sporen van slijtage of weeromstandigheden zijn, maar ook krassen en/of deuken. Wanneer jij dit product dan retour wil sturen, halen wij een product op wat niet in nieuwstaat verkeerd is en dus niet meer voor de nieuwprijs verkocht kan worden. Wij kunnen dan ook na controle van de zending er voor kiezen om jouw retour niet te accepteren of om een restwaarde aan te bieden. Dit gebeurd natuurlijk wel in overleg met jou, zodat jij zelf kunt kiezen of je de restwaarde wil ontvangen of dat jij het product terug gestuurd wenst te krijgen.
Related Articles
Hoe lang heb ik garantie op mijn product(en)?
Hoe lang heb ik garantie op mijn product(en) Wij bieden standaard één jaar garantie op onze producten, tenzij er bij het product zelf iets anders vermeld staat. Deze garantie geldt op fabricage fouten, wat inhoudt dat het product bij normaal gebruik ...
Hoe snel ontvang ik mijn bestelling?
Hoe snel ontvang ik mijn bestelling en waar kan ik deze volgen? Bij het plaatsen van een bestelling, sturen wij je bestelling diezelfde dag of de eerstvolgende werkdag op. Dit is afhankelijk van drie belangrijke dingen: Het moment waarop je ...
Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
Retourneren kan eenvoudig via ons retourformulier. Lees eerst zorgvuldig de onderstaande voorwaarden en mogelijkheden. Ga naar retourformulier Producten retourneren? Je mag tot 6 maanden na ontvangst van de producten laten weten dat je van de koop af ...
Wanneer ontvang ik mijn terugbetaling?
Wanneer ontvang ik mijn terugbetaling? Een terugbetaling verloopt op verschillende manieren, waardoor er niet één standaard verwerktijd gehanteerd wordt. Het is namelijk afhankelijk van het punt waar jouw bestelling zich bevindt, hoe lang de ...
Waar kan ik mijn bestelling laten leveren?
Waar kan ik mijn bestelling laten leveren? Jouw bestelling kan op ieder gewenst adres in Nederland of België geleverd worden. Dit kan dus bijvoorbeeld jouw huisadres zijn, maar ook het adres van familie, vrienden of bijvoorbeeld je werk! Het ...